Thursday, March 24, 2011

Mail & Guardian wins fight against SABC

By Lelethu Mquqo
24 March 2011

The Broadcasting Complaints Commission has ordered the SABC to apologise to the Mail & Guardian newspaper for broadcasting what was described as an “inaccurate and distorted” story about one of the newspaper's journalists.

The public broadcaster argues that it had not contravened the broadcasting code.

The corporation was found guilty of not giving journalist Sam Sole the right to reply to allegations that he had accepted a 900-Rands bribe and was guilty of racial bias.

The allegations were made in an SABC broadcast by businessman Robert Gumede.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Ilmainen www-laskuri